Pages

16.8.14

My next travel destination...



It might seem kind of silly that I'm taking an extended holiday right before going back to Australia, but there's a reason for this. During my year backpacking Aus, I met so many Europeans, I learned about a lot of countries and cultures and started wondering why I'd never taken advantage of having such a wide array of interesting places pretty close to home. So I'm doing that now I still have the chance. A travel friend showed me pictures of her holiday in Croatia and those blue waters got stuck in my mind, so Croatia it is! I'm starting my trip in the southern coastal city of Dubrovnik and will be traveling my way north, hitting a few islands and wandering in some national parks. Instead of just flying back to Holland, I'll drop by a few European capital cities on my way home: Budapest, Prague and Berlin. Might as well...

The trip shouldn't take more than three to four weeks. I'll be taking buses and trains from town to town and yes, I'll be doing it solo. Any tips are still very welcome. I can't wait!

2 comments:

  1. Ik ben zelf nog nooit in Kroatië geweest dus kan je helaas geen tips bieden. Maar ik wilde even zeggen dat ik je blog erg leuk vind en dat je mij aangezet hebt tot nadenken. Ik wil al zolang eens alleen gaan reizen maar vind altijd wel een excuus (geen tijd/geen geld/...). Misschien moet ik er dit jaar gewoon echt eens werk van gaan maken. Ik ga je posts over Kroatië en daarna Australië sowieso volgen, maar zou het ook erg fijn vinden moest je misschien een iets kunnen schrijven over de ervaring van het alleen reizen? Tips e.d.? Anyway, ik zie het wel ;)

    Veel plezier in Kroatië!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hey Elisa. Wat een lief berichtje, dankjewel! Ik houd je idee in gedachten en zal eens nadenken over een artikel over solo reizen. Het enige advies dat ik je tot nu toe kan geven is dat als dit echt iets is dat je graag wil doen, dan moet je het gewoon doen! Van reizen krijg je nooit spijt. In je gewone dagelijkse leven red je je vast ook vaak gewoon in je uppie, dus waarom in een ander land niet? En wat bijna iedereen zegt over alleen reizen: je bent eigenlijk zelden alleen, je ontmoet al snel mensen in hostels e.d. en dat maakt het leuk.

      Delete